20 Aralık 2006

Ayın Getirdikleri ve Özne Meselesi


Bu ayın geriye kalan günleri tek bir konu üzerinde duracağım. İdealist felsefede Özne, Aşkın Özne ve muhtelif eleştirileri. Geciktirmeden yazmam gereken bir kısa yazı var (yaklaşık on sayfa). Sadece ele almam gereken, bana verilmiş makalelerden, sınırlı makalelerden yola çıkacağım. Konunun kendisi üzerinde konuşamayacağım. Konuşulan bir takım şeyler üzerinde duracağım. Sadece bazı yazılardan yola çıkacağım için, konuyu etraflıca sunmamı beklemeyeceğinizi umuyorum.

Bu arada beta bloggerin ömrü tamamlandı. Yenisini Windows'un kapalı yangın duvarı Murtaza reddetti. Bağdaşmazlık meselesi zar zor halledildi, yangın duvarını kapatmayla yetinmeyip istisnaları da kaldırarak (sonradan: Yanılmışım bugg'muş!). Bu arada bir yığın antispyware, popup blocker ve şu bu kuşağa eklenmiş programlar da teker teker sınandı, elden geçirildi.

Doktornamenin hediye ettiği manşet tam oturmadı (sonradan: Oturdu. Kalıp değişti. İki versiyonun ortalaması alındı). Aşağılarda biryerde, saltanat dönemini bekliyor. Tabii bu arada doktordan da daha yerli karakterler kullanmasını rica edeceğiz. Manşet ve başlık meselesi şimdilik ertelendi.

Ney üfleme sorunu olan arkadaşlar için ney okulu ekledim. Ciddiye alsınlar. İşe yarıyor. İki saatte ses alırlar. Neyin yağlanma faslını, ney sitelerinde de bulabilirler. Ben en ince, en az asitli, neredeyse kokusuz sızma zeytinyağlarını kullanırken, Konyalı Mahmut Ustanın daha kalın, daha yoğun bir köylü sızması kullandığına müşahade ettim. Bu arada çok geç de teslim etse kendisine bir kız, bir mansur, bir de şah ney açtırdım. Sağolsun.

Siteye bir de sayaç eklendi. Hangi bilgisayarı kullandığınızı, operatif sisteminizi, internet tarayıcınızı, semtinizi, IP numaranızı, ekran çözünürlüğünüzü ve belki de hangi enlem ve boylamda bulunduğunuzu izleyebiliyorum:)

Mozilla/Firefoxcular canlı müzik dinleyemiyorlar. Real player eki firefoxa da alt program olabildiği halde, yükleme sorunları yaşayanlar oluyor. (Sonradan: Flaş player kullanıyoruz, şimdilik. Diğer çalıcıları da ekleyebiliriz, gerek görüldüğünde.)

Bu arada, google "Arama Motoru" blog adresimi vermemeye başladı. "Blog Arama Motorundan"dan bakılmazsa bulunmuyor. Bir bağ attığım halde, gene de arama motorlarında çıkmamaktayım. Acelem de yok. Tencere ocakta. Yavaş yavaş pişiyor. (Bağlar kuruldu, ama devam eden değişiklikler yüzünden, arayan bazan bulamayabilir.)

Beni durmadan çalıştıracağı için Doktor Tarık'ın web masterlik önerisini gürültüye getirdim. Design'dan çok okumaya yazmaya zaman ayırabiliriyorum şimdilik, o da gece yarıları. Ama, söz veriyorum,webdesign, grafik işine de el atacağım. (sonradan: Oldu da bitti , maşallah. Ben iki gece uykusuz kaldım, bugg'larla çarpıştım ama, daha çok Doktor çalıştı.)

İnternet bağlantımı kapattığım için, uzatmaları oynanıyor. Yazacağım bazı yazılar ve bazı okumalar bitince internet bağlantım yeniden açılacak. Bu arada sitelerim ve adreslerim kaybolmayacak. Arada bir yazı ekleyebileceğimi sanıyorum.

İlerde yorum kısmını açmayı düşünüyorum. Ya da açık ya da kapalı bir foruma bağlamayı düşünüyorum: Bitmesi için eleştiri bekleyen yazılar, makaleler var.

Hadi iyi geceler. Artık uyusam iyi olacak:) (Sonradan: Uyudum, ama büyümesi zaman alıyor. Uykusuzluksa bir kader:))