23 Mart 2008

Aslanla Serçenin İtibar Meselesi


Serçe Aslana dedi ki, ne kadar kükresen nafile, ne kadar yele büyütsen, esnesen. Ben bir serçeyim, ama, sofranı reddettim, sofran benim etrafımda kuruluydu, bir itibarın kalmadı. İtibarın bir serçe itibarıymış, uçtu gitti benimle.

Aslan, güneşten gözünü zor açtı, yaklaşan karınca ordusunun önüne toprak iteledi pençesinin tersiyle, esnedi ve sırtını güneşe verdi. A serçe, ben sadece aslanım, itibarım soframdan gelirse, itibarımı başköşede oturttuğum değil, başköşeye oturturluğum verir.

Sen beni misafirsiz, amaçsız bıraktın. Arsız avcılara çevirdin. Kendim için parçalar, kovalar, kapışır oldum.

Sen sofralarında zıpladığın için çakallar, sırtlanlar itibar sahibi olmadı. Sadece ben itibarımdan oldum. Seni sofrasına alanın benim itibarımdaysa gözü, sende ne çare bulabilir?

Sen bana çareydin. Yeri göğü inleten Aslan, dostlarının hizmetçisiydi. Kükremem değil, kucağım, kucakladığımdı bana itibar veren.

Şimdi itibarsız bir aslanım ama, yine de aslanım. Kapımı çalan bir misafir olur, hazinelerimden daha büyük değer verebildiğim, rahat bir uykusu için gecelerce gözümü kırpmadığım, itibar da gelir beni bulur. Sen itibarlı bir tilki, ağaç kurdu gördün mü?

Görürsem söyleyeceğim, demiş serçe Aslana. Ama itibarlı bir serçe var, aslan sofrasını reddetmiş.

"So what?" demiş Aslan, esneyerek. İtibarınla da atmacalardan kaçacaksın, itibarsızlığınla da. İtibarla titreyeceksin. İtibarsız titreyeceksin. İtibar bizi serçelikten kurtarmıyorsa, itibarsızlığım beni aslanlıktan etmiyorsa, neden dertler içinde yanayım? Otururum aslanlığımın başında beklerim. Adaletim hatırlanır, adalete itibar ediliverir yeniden. Yeme içme devrine ara verilince, herkesin işi gücü çıkınca. Aslan, ava çıkıp görünmez olunca.

Aslan olmadan adalet nasıl dağıtırsın? İtibarın var madem, haydi adil ol, adalet dağıt ey Serçe, beni de zahmetten kurtar da seve seve kapını çalayım. Önünde yine misafirimmişsin gibi, ya da sana misafirmişim gibi eğileyim. Dertlerimi sana taşıyayım.

Sofrana, bir uçuç böceği oturt. İtibarından ona bir taç yap. Gözün açık uyu. Ormanın hakimi serçedir diyelim.

Aslan kuyruğuyla sinek kovalarken serçe ürküp bir dala konmuş. Aslan da uykuya dalmış. Serçe daldan indiğinde işitiriz gerisini.